• You are not logged in.

    Need support in norwegian.

    • Started by norcolemak
    • 1 Replies:
    • Reputation: 0
    • Registered: 05-Jul-2015
    • Posts: 2

    Hei. Jeg har lenge hatt ønske om å forbedre min layout, og har gått inn på dette forumet for å finne råd, men har desverre dårlig engelsk, og PC- kunnskap. Forstår veldig lite av det som står her.
    Hittil har jeg installert colemak med 'keep locales' og backspace til capslock. Vurderer nå å sette inn unified symbols norwegian. Etter det videre forbedringer.
    Håper noen kunne hjelpe.

    Offline
    • 0
    • Reputation: 210
    • From: Viken, Norway
    • Registered: 13-Dec-2006
    • Posts: 5,343

    Hei! Da ser det ut som om du har funnet fram til mine greier – og jeg er faktisk norsk! :-)

    Siden dette forumet er engelskspråklig, kan vi jo ta evt videre kommunikasjon pr mail. Send meg en epost via knappen til venstre om du lurer på noe mer.

    Jeg bruker selv 'Unified Symbols' norsk Colemak[eD], med AngleWide mod slik at æøå havner midt på tastaturet. Det passer meg utmerket!

        Cmk-ISO-eD-No-CurlAWide_90d_FShui.png
        Norsk(UniSym) Colemak[eD] med AngleWide og Mod-DH ergonomiske modifikasjoner

    Istedenfor Caps → Back, anbefaler jeg varmt å bruke min Extend-mod som gjør Caps til en meget kraftig ny shift-knapp for ikke bare Backspace men masse funksjoner!

    Bruker du Linux, Windows eller hva? Til Windows er det enkleste å bruke min ferdige PKL-nedlasting som blant annet støtter norsk Colemak[eD] AngleWide med eller uten DH-mod (D og H ned til høyre istedenfor rett ut – det er mer ergonomisk/behagelig!). Dette programmet kjører du ved oppstart og det kan kjøres portabelt fra en USB-stikke om man vil. Mitt eget oppsett er rett ut av boksen, såklart! ;-)

    Last edited by DreymaR (28-Sep-2015 14:59:46)

    *** Learn Colemak in 2–5 steps with Tarmak! ***
    *** Check out my Big Bag of Keyboard Tricks for Win/Linux/TMK... ***

    Offline
    • 0